Yazı kategorisi: Entity Framework

Entity Framework 6 da EdmFunctionAttribute yerine DbFunctionAttribute ile değiştirilmesi

Entity Framework 6 da SQL Server üzerindeki fonksiyonları import etmek istediğinizde eğer aşağıdaki hata ile karşılaşıyorsanız;

System.Data.Entity.Core.Objects.DataClasses.EdmFunctionAttribute is obsolete: ‘This attribute has been replaced by System.Data.Entity.DbFunctionAttribute

Entity Framework aracı ile hazırladığınız function import ettiğinizde EdmFunctionAttribute özelliği ile ekleyecektir. DbFunction olarak değiştiriseniz hata almayacaksınız ve function çalışacaktır.

[EdmFunctionAttribute(“MikroDB_V14_Entities”, “orfe_DepolardakiStokDurumu”)]
        public virtual IQueryable<orfe_DepolardakiStokDurumu_Result1>
orfe_DepolardakiStokDurumu(
string stokKodu, string partiKodu, Nullable<int> lotNo, string depolar)
        {
            var stokKoduParameter = stokKodu != null ?
                new ObjectParameter(“StokKodu”,
stokKodu) :
                new ObjectParameter(“StokKodu”, typeof(string));
   
            var partiKoduParameter = partiKodu != null ?
                new ObjectParameter(“PartiKodu”,
partiKodu) :
                new ObjectParameter(“PartiKodu”, typeof(string));
   
            var lotNoParameter = lotNo.HasValue ?
                new ObjectParameter(“LotNo”,
lotNo) :
                new ObjectParameter(“LotNo”, typeof(int));
   
            var depolarParameter = depolar != null ?
                new ObjectParameter(“Depolar”,
depolar) :
                new ObjectParameter(“Depolar”, typeof(string));
   
            return ((IObjectContextAdapter)this).ObjectContext.CreateQuery<orfe_DepolardakiStokDurumu_Result1>(“[MikroDB_V14_Entities].[orfe_DepolardakiStokDurumu](@StokKodu,
@PartiKodu, @LotNo, @Depolar)”
,
stokKoduParameter, partiKoduParameter, lotNoParameter, depolarParameter);
        }

Yazar:

www.orfesoft.com http://orhanocal.blogspot.com https://orhanocal.wordpress.com 2014 yılında kurduğum Orfesoft Yazılım ve Danışmanlık Hizmetleri firmam ile yola devam ediyorum. 2000-2007 yılları arasında Mikro Yazılımevi’nde çalıştığım sıralarda, SQL Server ve ERP Programları konusunda tecrübe kazandım. Bir çok farklı firmaya Mikro programları konusunda eğitim ve danışmanlık hizmeti vererek aynı zamanda birden çok sektör konusunda da tecrübe sahibi oldum. Mikro’dan ayrıldıktan sonra iki yıl kadar Land Mark Holding A.Ş.’de çalıştım ve bu gruba bağlı firmalarda Mikro programları konusunda çeşitli çalışmalar yaptım. Mikro programlarının dışında 2006-2007 yıllarında Netron Bilgi Akademisinde MCPD – Microsoft Certified Proffessional Developer yazılım eğitimi aldım. Artık serbest çalışmaya ve kendi işimi yapmaya karar verdim ve bir girişimde bulundum hadi hayırlısı. Mikro ERP programları konusunda eğitim, danışmanlık ve raporlama. Mikro programlarına entegre yada proje çözümler geliştiriyorum.

Yorum bırakın